Iemand die de 7tcu op herten gebruikt of heeft gebruikt, welke kogel en lading bedankt
Ik ben het ermee eens!!!xphunter said:handi,
7mm TCU zal zeker de klus klaren, maar ik zou mijn schoten onder de 200 yards houden op wild van hertenformaat.
Slechts mijn mening
Het spijt me dat ik mijn bericht niet duidelijker heb gemaakt. Ik heb niet gezegd of gesuggereerd dat de 7MMTCU geen herten zou doden. Ik zei alleen dat ik de voorkeur geef aan een patroon met wat meer pit. Ik heb er zelf ooit mee gejaagd. Ik heb ook herten geschoten met de 7-30Waters.sweetwyominghome said:Als je geen hert kunt doden binnen 200 yards met een van beide, zul je het ook niet doden met een patroon die meer pit biedt.
Ieder zijn eigen manier van jagen en daar is niets mis mee. Maar ik geniet ook van de uitdaging van de schot. Ik heb verschillende herten geschoten in het bereik van 300 tot 400 meter en zonder mijn ZEST zou dat niet gebeuren. Nu, ik heb dit nog niet met een pistool gedaan, maar die dag komt dichterbij, en ik twijfel er niet aan dat het zal komen. Zest is een van de redenen waarom we zoveel verschillende kalibers en patronen hebben om uit te kiezen. Mijn advies aan iedereen is om te schieten wat je leuk vindt of wat de klus klaart voor jouw manier van jagen of schieten en geniet ervan.jhalcott said:De "oude man" die me leerde jagen, zei altijd: "Kom dichtbij genoeg dat je het met de eerste schot kunt doden"! Waarop ik antwoordde: "O.K. opa!". Meer ZEST is eigenlijk geen probleem als je dit kunt doen.
Trouwens, gelukkig nieuwjaar voor iedereen!!
handi,handi243 said:Ik heb al een 30 30 10" voor mijn binnen 100 yds ALS ik voor een langere afstand zou gaan, zeg 200 yds, zou ik dan beter af zijn met de 7tcu of zeg een 7 30 waters? dit is alleen voor algemene kennis