Graybeard Outdoors banner

Pro/Mag - Archangel 98 Mauser kolf vragen

9.8K views 10 replies 4 participants last post by  cwlongshot  
#1 ·
Heeft iemand van jullie een Archangel-aandeel van Pro-mag gekocht?

Ik kijk specifiek naar de Mauser 98-versie en mijn vraag gaat eigenlijk over het eigenlijke magazijn.

Ik heb er net een gekocht voor mijn zwager voor zijn Mini-14, en overweeg er ook een voor een 10/22-project als deze er ook goed uitziet.

Ik zie dat deze exacte kolf ook wordt aangeboden voor het Moisen Negant-geweer en het lijkt erg populair. Het magazijn had een ander modelnummer, maar "lijkt" op dezelfde manier te monteren en te functioneren. Ik ben niet van plan het Negant-magazijn te gebruiken, maar wil gewoon zien of het goed functioneert voor de eigenaren.

Ik heb een paar video's bekeken en het product lijkt solide genoeg. Maar het gebruikt een uitneembaar doosmagazijn. Ik hoop dat ik feedback kan krijgen over de werking ervan. Geen van de video's toont of vermeldt voedingsproblemen. Maar dit is mijn zorg.

Ik heb een geweer in scout-stijl overwogen, maar heb de trekker nog niet overgehaald. Ik deed het bijna in de zomer met Savages Hog Hunter.

In het weekend ontdekte ik deze kolf voor de 98 Mauser, een geweer dat me na aan het hart ligt. Het feit dat ik er een paar heb die niet veel daglicht zien, heeft het idee om mijn eigen scout-geweer ervan te maken, verzuurd.

https://youtu.be/jRgcyovRifk

Hoe dan ook, een beetje langdradig, maar bedankt voor de tijd en de verwachte antwoorden.

CW

#2 ·
Re: Vragen over de Pro/Mag 98 Mauser kolf

CW: Ik heb die in de tijdschriften gezien en ze zien er voor mij een beetje lomp uit en ik ben niet gecharmeerd van het soort richtkijkerbevestiging dat ze gebruiken. Dat ben ik echter maar.

Ik denk dat je het waarschijnlijk beter kunt doen met een goedkope Boyd's kolf als je het niet erg vindt om zelf af te werken en te bedden (een van de dingen die ik persoonlijk graag doe met een geweer waarmee ik wil jagen, en het dan laten boren en tappen voor een richtkijkerbevestiging en de bout buigen om de richtkijker vrij te maken.

Ik geloof dat Brownells verwijderbare magazijnconversies verkoopt voor de 98 Mauser en ik weet dat ze die hebben voor het 308 kaliber, maar ik weet niet wat er nog meer is.

Wat betreft een Scout Rifle concept - ik weet dat de loop van de 98's iets langer is dan wat je misschien op een Scout zou vinden, maar niet zo veel langer of zo veel langer dat ik niet denk dat het niet zou werken. Ik heb een Husqvarna 98 in 8 mm, een sporter (Model 46 of zoiets) in een mooie korte Europese stijl kolf en dat is teveel van een schat om voor iets thuis te laten en de extra 5" loop laat niets te wensen over.

Gewoon voor de lol en om te zien of je ĂĽberhaupt enige nauwkeurigheid hebt met het oude meisje, probeer gewoon de kolf te bedden om te zien of het je groepen op 50 - 100 yds verbetert en zo ja, ga dan voor de volledige sporterisatie. Ik zou ook aan een Bold Trigger denken.

Veel plezier en succes. Mikey

#3 ·
Re: Vragen over Pro/Mag 98 Mauser kolf

De kolf kwam vandaag binnen, ik moet zeggen dat ik blij en onder de indruk ben.

De kolf wordt geleverd met een verstelbare terugstootpen en een verstelbare loopspanningsaanpassing.

De pasvorm was strak maar positief. De kolf werd geleverd met nieuwe inbusschroeven en als ze werden aangedraaid, stopten ze gewoon. Alsof ze in staal waren geschroefd en vastgedraaid, en ze stopten.

Het kostte ongeveer vijftien minuten met een dremel om de boutinkeping te vormen. De loop is volledig en royaal vrij zwevend. De kolf wordt ook geleverd met een verstelbaar blok waarmee je variabel spanning op de onderkant van de loop kunt uitoefenen. Sommige wapens houden van een beetje opwaartse druk. De kolf wordt ook geleverd met standaard afneembare riembeugels en geïnstalleerde afneembare riemlussen met één punt.

De magazijnen laden soepel, maar als je bij acht komt, wordt het moeilijk om te laden. De tiende patroon vereist wat finesse en een beetje tikken om de kolom van kogels in het magazijn aan te passen. Maar het voeden gaat fluweelzacht.

De kolf voelt erg prettig aan. Het heeft gietlijnen die ik zal verwijderen met een scherp mes en wat schuurpapier.

Een van de beste onderdelen is USA MADE, LEVENSLANGE GARANTIE en draagt een US VLAG!

Ik ben het bijna vergeten, hij wordt ook geleverd met pluggen voor de veiligheidsinkeping voor het geval je een fabrieks- of Timney-veiligheid hebt.

Zondag schieten!

CW

#5 ·
Re: Vragen over Pro/Mag 98 Mauser kolf

De bout ziet er raar uit op de foto... misschien gewoon de hoek.

#6 · (Edited)
Re: Pro/Mag 98 Mauser voorraad vragen

Ik heb een rubberen knop op de knop. Eenvoudige en effectieve manier om een ​​betere grip te krijgen. De bout is vijftig jaar geleden gelast toen dit werd gesport. Het is een standaard bout lo mount voor scope gebruik.

Ik heb dit nog steeds niet met deze voorraad geschoten. Misschien zondag, als mijn kont beter is. Kon vandaag nauwelijks uit het bos lopen!!!

CW

#7 ·
Re: Pro/Mag 98 Mauser stock questions

Oh ok, Ziet er goed uit!

#8 ·
Ik heb dit weekend ongeveer 60 patronen erdoorheen geschoten.

Het handelt de terugslag prima af. Ik vind het niet overdreven, ook al is de pad niet erg "zacht".

Het veranderde wel dingen met de nauwkeurigheid. Ik had lang geleden een lading van 49 g 4064 en een 175 Sierra in sub-MOA groepen uitgewerkt. Nu is het ongeveer 1,25 op dezelfde 100 yards. Dus acceptabel, maar niet wat dit geweer met zijn originele (afgedraaide) Duitse loop kan doen.
Ik probeerde ook een lading 4350 en een 1709 Semi ptd en een 150 Speer met H335. ALLEMAAL schoten ze redelijk. De 150 was net iets meer dan 1" maar op 200 opende het naar bijna 6"... dus ik, wind of instabiele kogel wie weet.

Ik vind de handling met deze kolf ECHT leuk. De magazijnen waren een zorg, maar ze voeden als gladde boter en zo soepel!

Image

CW

#9 ·
Ik ben nu drie keer met deze kolf naar de schietbaan geweest.
Ik ben zeer tevreden over de ergonomie, het gevoel, de uitstraling en de afwerking, evenals de nauwkeurigheid sinds de installatie.

Ik kan een tweede kopen voor een andere Mauser-build, die de afgelopen jaren is stilgelegd.

CW

#11 ·
Ik heb net mijn k98 in een archangel-kolf gekregen. Ik heb geen idee hoe ik een richtkijker op het geweer moet krijgen. Ik vind je opstelling leuk, kun je me uitleggen wat je gebruikt?
Standaard tweedelige Redfield-stijl basis en ringen. Lage ringen en Redfield-richtkijker

Bueler lo Swing veiligheid

Tourbon rubberen boutknop.

CW